Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed

Eşanjör

| Teknik Servis | 25 Eylül 2014

Kombiler sıcak su ve kalorifer suyunun ısıtılmasını eşanjör vasıtası ile yapar. Kombiler tek eşanjör ve çift eşanjör olarak ikiye bölünür. Şimdi sizlere eşanjörlerin her iki seçeneğini de anlatmaya çalışacağım. Aşağıda ayrıntılı şekilde bu cihazların eşanjör üzerindeki çalışma prensibini ve olası muhtemel problemlerini geniş çerçevede anlaşılır biçimde bulabilirsiniz.

Tek Eşanjörlü Kombiler

Tek eşanjörlü kombi çalışma prensibi oldukça basittir. Eski kombiler genellikle tek eşanjör sistemine sahiptir. Eşanjör kombi üzerinde yanma odasının üzerine kuruludur. Alt kısımda oluşan alev üst bölümdeki eşanjör içerisindeki suyun ısınmasını sağlar ve 4 boru hattı çıkışı vardır. Bunlardan ikisi gidiş ve dönüş olarak sıcak su diğer ikisi kalorifer gidiş ve dönüş hattıdır. Tek eşanjörün içerisinde iki bölme bulunur birinci bölme kullanım suyu için ikinci bölme ise kalorifer suyunu ısıtmak içindir. Bu kombiler de sıcak su hattı direk ana eşanjör üzerine bağlı olduğundan dolayı musluktan su akışı sağlandıkça eşanjör üzerinde de su akışı gerçekleşir. Yani sıcak su ihtiyacında sirkülasyon pompası çalışmaz. Fakat kalorifer konumunda dolaşım için pompa çalışır.

Çift Eşanjörlü Kombiler

Bu kombilerde ana eşanjör ve plaka eşanjör bulunur. Tek eşanjörlü kombiden çok farklı bir sistem ile çalışır. Ana eşanjör de tek bölme vardır. Yanı kalorifer ile sıcak su aynı eşanjör üzerinde ısınır. Fakat kullanım suyu ısınma şekli plaka eşanjör ile ısı yansıması olarak gerçekleştirilir. Ana eşanjör de gidiş hattı üzerinde bağlı plaka eşanjörün üst bölmesinde kalorifer sisteminde bulunan su dolaşması ile diğer bölmede bulunan kullanım suyu ısı yansıması ile ısınması sağlanır.

Eşanjör Arızaları

Tek eşanjörlü cihazlarda da ana eşanjör delinmesi zaman, zaman görülebilen arızalardan birisidir. Yine Ana eşanjör arızalarının en başında kalorifer tesisat suyunun çamurlaşıp katılaşması ile tıkanıklık meydan geldiğine tanıklık ediyoruz. Türkiye’nin bazı bölgelerinde suyun kireçli olması eşanjörün kireçlenip rahat akış yapamadığı sık görülen arızalardan birisidir.

Plaka eşanjörlerin başlıca problemi kullanım suyunun kalorifer tesisatına karışmasıdır. Eşanjörün içindeki bölme zamanla veya aşırı tazyikli su basıncına maruz kalındığında delinebiliyor.

eşanjör plaka eşanjör Ana Esanjor

 

  

17139 total views, 5 today

  

2 Responses to “Eşanjör”

  1. Hüseyin on 29 Mart 2018 @ 13:58

    merhaba ;

    DD Nepto kombim var .Sorunum Banyo suyu açıldığında kombi far far şeklinde alev yükseliyo düşüyor.Aynı şekilde mutfakta sıcak su açıldığında bir poblem yok.Araştırma sonrası bir çok cevap buldum ama etki etmedi.Mesela bina su geliş basıncı yüksek olduğundan olabilrmiş.Kıstım biraz düzeldi.sonrasında banyo armatüründen olabilir dediler yüksek debi de açmak yapabilir diye söylenmiş kısık yapıyorum yine oluyor.Kombinin içinde en ufak bir problem gözükmüyor.Ancak eşanjörden şüpheliyim.Onun haricinde hepsini kontrol ettim.AMa eşanjör sökmek biraz teferruatlı olduğundan yapmadım.Bir öneriniz var mı konu hakkında.sanırım bu olaya sıcak su dalgalanması deniyormuş.

  2. merhaba.

    tek eşanjörlü kombideki eşanjörlerde bölmelendirme nasıl sağlanıyor? borular iç içe mi (çift cidarlı mı)? yoksa bu bölmeler perdeyle tamamen ayrılmış vaziyette mi? eğer perdeyle ise petek suyu ısıtılırken musluk suyunun genleşmesi nasıl önleniyor?

Leave a Reply

Dikkat Dolandırılmayın

Piyasada kombi servisi olarak çalışan yetkisiz kişilerin cihazlarda ciddi tahribatlar açtıklarına zaman, zaman şahit oluyoruz.
Bu yüzden evinize gelen teknik elemana kesinlikle kombi servisi yetki belgesi olup olmadığını sorun. Gaz yakıcı cihazlar teknik servis personeli değil ise cihazınızı bu kişilere kapağını dahi açtırmayın.
Bizi Google + Takip edin.