Welcome, visitor! [ Register | LoginRSS Feed

Eşanjör

| Teknik Servis | 25 Eylül 2014

Kombiler sıcak su ve kalorifer suyunun ısıtılmasını eşanjör vasıtası ile yapar. Kombiler tek eşanjör ve çift eşanjör olarak ikiye bölünür. Şimdi sizlere eşanjörlerin her iki seçeneğini de anlatmaya çalışacağım. Aşağıda ayrıntılı şekilde bu cihazların eşanjör üzerindeki çalışma prensibini ve olası muhtemel problemlerini geniş çerçevede anlaşılır biçimde bulabilirsiniz.

Tek Eşanjörlü Kombiler

Tek eşanjörlü kombi çalışma prensibi oldukça basittir. Eski kombiler genellikle tek eşanjör sistemine sahiptir. Eşanjör kombi üzerinde yanma odasının üzerine kuruludur. Alt kısımda oluşan alev üst bölümdeki eşanjör içerisindeki suyun ısınmasını sağlar ve 4 boru hattı çıkışı vardır. Bunlardan ikisi gidiş ve dönüş olarak sıcak su diğer ikisi kalorifer gidiş ve dönüş hattıdır. Tek eşanjörün içerisinde iki bölme bulunur birinci bölme kullanım suyu için ikinci bölme ise kalorifer suyunu ısıtmak içindir. Bu kombiler de sıcak su hattı direk ana eşanjör üzerine bağlı olduğundan dolayı musluktan su akışı sağlandıkça eşanjör üzerinde de su akışı gerçekleşir. Yani sıcak su ihtiyacında sirkülasyon pompası çalışmaz. Fakat kalorifer konumunda dolaşım için pompa çalışır.

Çift Eşanjörlü Kombiler

Bu kombilerde ana eşanjör ve plaka eşanjör bulunur. Tek eşanjörlü kombiden çok farklı bir sistem ile çalışır. Ana eşanjör de tek bölme vardır. Yanı kalorifer ile sıcak su aynı eşanjör üzerinde ısınır. Fakat kullanım suyu ısınma şekli plaka eşanjör ile ısı yansıması olarak gerçekleştirilir. Ana eşanjör de gidiş hattı üzerinde bağlı plaka eşanjörün üst bölmesinde kalorifer sisteminde bulunan su dolaşması ile diğer bölmede bulunan kullanım suyu ısı yansıması ile ısınması sağlanır.

Eşanjör Arızaları

Tek eşanjörlü cihazlarda da ana eşanjör delinmesi zaman, zaman görülebilen arızalardan birisidir. Yine Ana eşanjör arızalarının en başında kalorifer tesisat suyunun çamurlaşıp katılaşması ile tıkanıklık meydan geldiğine tanıklık ediyoruz. Türkiye’nin bazı bölgelerinde suyun kireçli olması eşanjörün kireçlenip rahat akış yapamadığı sık görülen arızalardan birisidir.

Plaka eşanjörlerin başlıca problemi kullanım suyunun kalorifer tesisatına karışmasıdır. Eşanjörün içindeki bölme zamanla veya aşırı tazyikli su basıncına maruz kalındığında delinebiliyor.

eşanjör plaka eşanjör Ana Esanjor

 

  

14215 total views, 3 today

  

One Response to “Eşanjör”

  1. Hüseyin on 29 Mart 2018 @ 13:58

    merhaba ;

    DD Nepto kombim var .Sorunum Banyo suyu açıldığında kombi far far şeklinde alev yükseliyo düşüyor.Aynı şekilde mutfakta sıcak su açıldığında bir poblem yok.Araştırma sonrası bir çok cevap buldum ama etki etmedi.Mesela bina su geliş basıncı yüksek olduğundan olabilrmiş.Kıstım biraz düzeldi.sonrasında banyo armatüründen olabilir dediler yüksek debi de açmak yapabilir diye söylenmiş kısık yapıyorum yine oluyor.Kombinin içinde en ufak bir problem gözükmüyor.Ancak eşanjörden şüpheliyim.Onun haricinde hepsini kontrol ettim.AMa eşanjör sökmek biraz teferruatlı olduğundan yapmadım.Bir öneriniz var mı konu hakkında.sanırım bu olaya sıcak su dalgalanması deniyormuş.

Leave a Reply

  • Gaz Valfi Ve Modülasyon

    by on 25 Eylül 2014 - 0 Comments

    Tüm kombi, kazan ve termosifon gibi cihazların hepsinde bulunan gaz valfi bulunmaktadır. Adından da anlaşıldığı gibi gaz ile alakalı bir parçamızdır. Bu parça c...

  • NTC Ve PTC Isı Sensörü

    by on 6 Ekim 2014 - 110 Comments

    Kombilerin en sık arıza yapan ve değişen parçası hangisi denildiğinde bizim cevabımız olduğu gibi kombi servislerinin de vereceği cevap kuşkusuz ( NTC ) ısı sen...

  • Genleşme Tankı Nedir?

    by on 25 Eylül 2014 - 60 Comments

    Genleşme tankı bir çok kullanıcı tarafından yanlış tanımlanmaktadır. Bu düşünce ile sizlere genleşme tankı hakkında çok geniş çaplı bir makale yazarak genleşme ...

  • Viessmann Arıza Kodları

    by on 1 Mayıs 2016 - 1 Comments

    Merhabalar konu başlığında belirtildiği gibi sizlere bu yazımızda Viessmann Arıza Kodları hakkında bilmeniz gereken tüm detayları aşağıda belirteceğiz. Öncelikl...

  • Kombi Üç Yollu Vana Ve Motoru

    by on 7 Ekim 2014 - 10 Comments

    Öncelikle her kombi de üç yollu vana yoktur. Tek eşanjör sisteminde çalışan kombi de üç yollu vana ve motor bulunmaz. Üç yollu vana çift eşanjör sisteminde çalı...

Dikkat Dolandırılmayın

Piyasada kombi servisi olarak çalışan yetkisiz kişilerin cihazlarda ciddi tahribatlar açtıklarına zaman, zaman şahit oluyoruz.
Bu yüzden evinize gelen teknik elemana kesinlikle kombi servisi yetki belgesi olup olmadığını sorun. Gaz yakıcı cihazlar teknik servis personeli değil ise cihazınızı bu kişilere kapağını dahi açtırmayın.
Bizi Google + Takip edin.